Akuta fel
Vid akuta fel som allvarligt kan skada din lägenhet eller fastigheten och måste åtgärdas direkt sker anmälan till Wiab.
Vid anmälan meddela ditt namn, vilken förening du bor i samt felets art. Om du anmäler ett fel som inte är akut, får du som bostadsrättsinnehavare själv bekosta utryckningen.
Övriga fel ska istället anmälas till Wiab under kontorstid, se vidare under Generella fel.
Wiab (kontorstid)
Telefon: 08-80 2040
Öppetider:
Helgfri vardag: 07:30-16:30
Dag före helgdag: 07:30-11:30
Midsommar, julafton & Nyårsafton: Stängt
Wiab jour
Larm på icke kontorstid skall undvikas och bör endast ske i följande fall:
1. Vid fel eller haveri där följdskador uppstår och förvärras, tex. vattenskada.
2. I annat brådskande fall, tex. vintertid när värmeanläggningen ej fungerar.
Telefon: 08-80 1628
Då larmcentralen svarar, meddela:
- Detta larm ska vidarebefordras till Wahlings.
- Ange varifrån larmet kommer.
- Vem som ringer.
- Personnamn och telefonnummer som kan användas för motringning.
- Aktuellt fel. Kan felet ej anges, meddela vad Ni iakttagit.