Akuta fel
Vid akuta fel som allvarligt kan skada din lägenhet eller fastigheten och måste åtgärdas direkt sker anmälan till Wiab.
Vid anmälan meddela ditt namn, vilken förening du bor i samt felets art. Om du anmäler ett fel som inte är akut, får du som bostadsrättsinnehavare själv bekosta utryckningen.
Övriga fel, så som droppande kranar, stopp i tvättställ eller rinnande toaletter ska istället anmälas till HSB Service, se vidare under Generella fel.
Wiab (kontorstid)
Telefon: 08-80 2040
Öppetider:
Helgfri vardag: 07:30-16:30
Dag före helgdag: 07:30-11:30
Midsommar, julafton & Nyårsafton: Stängt
Wiab jour
Larm på icke kontorstid skall undvikas och bör endast ske i följande fall:
1. Vid fel eller haveri där följdskador uppstår och förvärras, tex. vattenskada.
2. I annat brådskande fall, tex. vintertid när värmeanläggningen ej fungerar.
Telefon: 08-80 1628
Då larmcentralen svarar, meddela:
- Detta larm ska vidarebefordras till Wahlings.
- Ange varifrån larmet kommer.
- Vem som ringer.
- Personnamn och telefonnummer som kan användas för motringning.
- Aktuellt fel. Kan felet ej anges, meddela vad Ni iakttagit.