Allmänt

Brf Margretero har ett varmgarage med parkeringsplatser för bilar och motorcyklar. Garaget finns under föreningens fastigheter och boende kan nå sin lägenhet direkt från garaget via hiss och trapphus.

Vem får hyra parkeringsplats?

• Medlemmar i föreningen (boende)
  • Hyresgäster i våra kommersiella lokaler

MedlemmarHyresgäster
Bilplats:1 100 kr/mån2 000 kr/mån
MC-plats:300 kr/mån500 kr/mån
Laddplats:1 400 kr/mån

Alla priser är inklusive moms.

Ansökan om parkeringsplats

Du ansöker om parkeringsplats genom att skicka ett meddelande till styrelsen via kontaktformuläret här på hemsidan. Du kommer att bli kontaktad för kvittering av transponder och depositionsavgift.

Uppsägning av parkeringsplats

Du säger upp din parkeringsplats genom att skicka ett meddelande till styrelsen via kontaktformuläret här på hemsidan. Parkeringsplatsen betraktas som uppsagd om man flyttar från föreningen. Transpondern ska återlämnas till styrelsen, den får ej lämnas till en ny boende. Din depositionsavgift kommer att utbetalas till det konto som du uppger när du återlämnar din transponder.

Säkerhet & regler

• Det är endast tillåtet att parkera ett fordon per plats och avtal
  • Besökare får endast parkera på uppmärkta besöksplatser i högst 48 timmar
  • Besökare skriver information om tid, plats, registreringsnummer och vem man besöker i block som finns vid pelare bredvid gästplatserna
  • All typ av förvaring i garaget är förbjudet på grund av brandrisken
  • Håll låg hastighet och visa hänsyn, barn och vuxna rör sig i garaget hela tiden.
  • Vi kan erbjuda laddning för elbilar på våra gästparkeringar. Detta till en kostnad av 4 SEK per kWh genom Easypark.

Bryter man mot dessa regler eller det som framgår på avtalet kommer man bli varnad och därefter uppsagd från sin plats.
Hela garaget är kameraövervakat dygnet runt. När du passerar in och ut ur garaget är det din skyldighet att se till att ingen obehörig tar sig in. Vänta tills porten är stängd.